Označíme si najväčšie prvočíslo na svete ako „a“.
Druhé najväčšie prvočíslo na svete ako „b“.
Podľa metódy výpočtu a hľadania hodnôt zapisovaných do vznikajúcej tabuľky si zistíme, akej farby sú .
Ukážka :
1., Ak bude mať podiel za desatinnou čiarkou hodnotu 5/6 / 0,8333 /, bude to modréprvočíslo.
2., Ak bude mať podiel za desatinnou čiarkou hodnotu 1/6 / 0,1666 /, bude to červené prvočíslo.
/ Činiteľom stredu možnej prvočíselnej dvojice je zaokrúhlený podiel delenia šiestimi /
Súčinom prvočísel a * b vznikne číslo „ c“.
Podmienky nového čísla, ktoré môže byť prvočíslom poznáme.
Je to opačné znamienko nám známeho násobenia, ktoré nám udáva, či k novému číslu pripočítame, alebo od neho odpočítame číslo 2.
Ukážka :
m * m = m; č * č = m
m * č = č; č * m = č
Skúška:
Činiteľ a je modrý / a /. Činiteľb je červený / b /
Ak je a modré a bčervené, súčin c je červený / c /.
Zápis : a * b =c
Z toho vyplýva, že ( a* b ) + 2 je možné prvočíslo.
Môže to byť samostatne stojace prvočíslo, alebo zložené číslo.
Záver:
Z toho vyplýva, že je potrebné nájsť súvis činiteľov násobenia s hodnotou stĺpca v prezentovanej tabuľke.
Ukážka na menších prvočíslach :
a * b = c; červené c znamená, že k súčinu pripočítame dvojku.
5 * 7 = 35; 35 + 2 = 37
a * b = c; modré c znamená, že od súčinu odpočítame dvojku.
5 * 11 = 55; 55 – 2 = 53
a * b = c; modré c znamená, že od súčinu odpočítame dvojku.
7 * 19 = 133; 133 – 2 = 131
a * b = c; červené c znamená, že k súčinu pripočítame dvojku.
7 * 17 = 119; 119 + 2 = 121; - v tomto prípade je to zložené číslo 11 * 11.
Záver :
Z toho vyplýva, že ak je koncové číslo súčinu 3, alebo 7, je možné, že stred + 2, alebo s- 2 bude číslo zložené. / Na konci bude päťka. /
Zložené čísla z činiteľov prvočísel ďalej a ďalej rednú, lebo prvočísel je menej a menej.
Oproti všetkým prirodzeným číslam je počet prvočísel zanedbateľný.
Príklad :
Do čísla 11 497 je to 1 365 prvočísel. / 11,8727 % prvočísel /
To znamená, že pri väčších a väčších prvočíslach, kde je prvotne vypočítaná hodnota „h“ a k nej sa pripočítava hodnota prvočísla na začiatku riadku, vzniká dlhší interval, kde je týmto spôsobom možné predpokladať vo zvýšenej miere výskyt prvočísla, či prvočíselnej dvojice skôr, ako na začiatku.
Z toho celého vyplýva, že je potrebné hľadať súvis medzi stredom prvočíselnej dvojice daného zloženého čísla „z“.
To zistíme podelením šiestimi. / z : 6 = x /
„x“ a činitele násobenia, ktoré sú prvočíslami majú medzi sebou nejaký vzťah. Štúdiom tohto vzťahu môžeme presnejšie a rýchlejšie určiť podmienky, pri ktorých je hodnota c-2; alebo c + 2 / z a * b = c / prvočíslom.