„Aby tu po nás niečo ostalo“, alebo „O čom píšem“ ?

Autor: Miroslav Židek | 9.8.2013 o 7:04 | (upravené 9.8.2013 o 7:12) Karma článku: 4,50 | Prečítané:  393x

Dnes som sa rozhodol, že napíšem pár riadkov pre vysvetlenie a pochopenie, prečo hľadám  súvislosti medzi číslami v rôznych postupnostiach, radoch, rozkladoch na činitele, či pri vytváraní rôznych tabuliek, ako sú napríklad výsledky druhých mocnín atď.  

Môj pohľad na svet a veci, ktoré sa dejú okolo nás je iný, ako myslenie a postoj každého jedinca na tie isté záležitosti. Je to normálne .Všetci sme totiž jedineční a máme rôzne talenty, ktoré buď vo svojom živote používame a rozvíjame, alebo ich necháme pred vonkajším svetom uzavreté a neriešime to.

Je to však veľká chyba, lebo sme na tomto svete veľmi, veľmi krátko a sme tu preto, aby sme sa naučili niečo zo seba odovzdávať iným ľuďom. Jednoducho starí ľudia hovorili „aby tu po nás niečo ostalo“.

Preto, ak sme zdravé bytosti , pociťujeme vo svojom živote silu a chuť niečo nové dokázať, urobiť, alebo vytvoriť.

Nie som žiaden učiteľ, ale od 15 - ich rokov sa zaoberám osobným výskumom a hľadaním súvislostí medzi číslami a rôznymi výsledkami medzi nimi. Nejde mi principiálne o to, aby som hneď danú vec zapísal vzorcom, či urobil jej dôkaz.

Ponímam veci tak, že si najprv nájdem v niečom nejakú zaujímavú súvislosť a skúmam ju cez čísla. Robím vlastne celý rozbor, ako sú čísla zoradené napríklad v rozklade druhých mocnín na činitele a snažím sa lepšie svojim osobitým prístupom pochopiť aj ďaľšie súvislosti vo vzniknutých tabuľkách či radoch.

Taký podrobný rozbor na súvislosti medzi číslami, mocninami, či prvočíslami sa mi nikdy nepodarí urobiť cez jeden vzorec, ktorý platí všeobecne, pretože celá matematika je logika.

Od nepamäti majú ľudia zaužívané rôzne postupy, ktoré sa odovzdávajú v živote z generácie na generáciu. Tak je tomu aj v matematike, či iných oblastiach nášho života. Je správne, ak máme niečo zaškatuľkované, že takto to je, pracuje a hotovo. Takýto postoj som uznával do svojich cca desiatich rokov.

Chcel by som preto všetkým, ktorý tento článok budú čítať, predostrieť otázku :

„Myslíte si, že naše znalosti o svete okolo nás chápeme správne ?“

„Nikdy Vás nenapadlo, že všetko môže byť inak ?“

Ja si k matematike, ako vede, vytváram postoj k nej sám a mám jednu veľkú výhodu, že je to moja záľuba a nikto ma do toho nenúti.

Čo je zlé na tom, že premýšľam o tých istých veciach a postojoch k nim inak ?

Je zlé, ak vyčnieva človek z tzv. radu ?

Niekedy mi to pripadá, že sa celý svet vracia späť do stredoveku, kde sa ľudia viacej zneužívali, alebo sa ľuďom bránilo povedať niečo nové, čo bolo v rozpore s vtedajším myslením a ponímaním sveta.

Preto apelujem na všetkých ľudí, aby sa odosobnili a začali už premýšľať svojou hlavou a neverili len rečiam a ubezpečeniam známych ľudí. Nikde nie je totiž napísané, že ony majú patent na rozum. Niekedy sa prichytím pri myšlienke, že zdravý sedliacky rozum je veľakrát viacej hodný, ako sladké samoľúbe rečičky určitých ľudí.

Preto sa riadim tak, aby som nikdy neveril rečiam, poplašným správam a iným overeným klebetám. Vyberám si z nich iba to, čo je dobré a správne. Tým nezaťažujem svoje myslenie hlúposťami, ktoré mi nepomôžu.

No späť k veci :


Mám vypracovaný systém výpočtu rozloženia a hľadania hodnôt -podkladov na výpočet prvočísel a prvočíselných dvojčiat s popisom poznatkov získaných z tejto metódy.

Prvý článok, ktorý som na blog dal je iba odrobinka z vypracovanej štúdie o prvočíslach. Preto sú v článkoch aj tie farebné rozlíšenia, ktoré majú svoju podstatu. Čakal som nejaké reakcie, ale už som si na Slovensku zvykol, že reagujeme väčšinou na to, čo sa nám nepáči a nie na to, čo by nás malo zaujímať pre zvyšovanie si svojich obzorov. Je to na škodu veci.

Ďaľšou časťou sú mocniny a všetko okolo nich. Článok o vypisovaní výsledkov druhých mocnín bez počítania do tabuľky ste už čítali.

Treťou časťou sú moje poznatky a možné hľadania riešení  hypotéz z teórie čísel. V tejto časti mám riešený aj môj pohľad na Goldbachovu hypotézu cez Čebyševov dôkaz Bertrandovho postulátu a ďaľšie riešenia hypotéz týkajúcich s rozkladov čísel na prvočísla.

Štvrtou časťou je časť o postupnostiach, ich rozboroch a tvorbe zlomkov z radov prirodzených čísel
V súčasnosti sa rozhodujem, ako s výsledkami výskumu naložím. Neustále však dopĺňam nové a nové myšlienky. S grafmi mám vypracované spomínané práce, ktoré majú spolu cca 400 strán A4.
Jedná sa o vlastný výskum a popularizáciou mojich riešení chcem podnietiť záujem mladých ľudí – žiakov, študentov i laikov, aby sa nebáli matematiky.


Niekde som čítal, že v poslednom niekoľkoročnom období sa zistilo, že stále viac mladých ľudí sa bojí matematiky, ktorá je potrebná pri výučbe technických predmetov.

Myslíte si, že doterajšou výučbou matematiky na školách sa niečo zmení ?

Môj názor je taký, že nie. Na to, aby som o niečo prejavoval záujem, potrebujem chápať, prečo je niečo v matematike tak, iné zasa naopak. Ide o podrobný rozbor chovania sa napríklad už spomínaných čísel a radosť z toho, že ma niečo nové napadlo.

Doterajším spôsobom výučbou matematiky na školách sa nikdy nič nezmení a mám obavy, že nám pritom nepomôžu ani počítače. Veď v dnešnej dobe si mladí ľudia berú do ruky kalkulačku už aj pri malej násobilke.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne, ponuku predložili Číňania a skupina slovenských miliardárov.

KOMENTÁRE

Ako o tridsať rokov rozvrátim našu spoločnosť

Moderné demokracie sa premenia na vlády starých.

SVET

Dôsledky talianskeho referenda pocíti celá Únia

Neúspešné talianske referendum vystrašilo trhy.


Už ste čítali?